Släpp pistolen, då!

Nej, jag (suuuuper-typisk kvinna) kräver inte alls att män ska ha en nappflaska i ena handen och en pistol i den andra.

Jag skulle faktiskt vilja påstå att det är uselt föräldraskap. Hört talas om vådaskott? Och erfarenheten lär oss att det är ofta en fördel att ha handen fri för att rädda mobiler undan plötsliga kaskadspyor till exempel. På det hela taget skulle jag vilja påstå att den där pistolen är lite osexig.

Jag har visserligen sågat män som talar barnspråk, till exempel. Men låt mig tala klarspråk; det handlar inte om att inte vilja hantera deras känslor och sårbarhet; snarare att jag tyckte det var ett sätt att gömma sig, och inte stå för känslorna. För övrigt tycker jag bäbis-språk är odrägligt när tjejer också ägnar sig åt det. Jag tolererar det nätt och jämt hos mina barn.

via”Dagens män är halva människor” – DN.SE.

Min tes är denna: tjejerna som tänder på  killen med nappflaskan är inte samma tjejer som tänder på killen med pistolen.

Så även om man försöker skapa normer som tillåter alla sorters män så kommer man förmodligen aldrig bli dyrkad av dem alla, i alla fall.

Utom jag då. Men det är ju skillnad. Alla är kära i mig. Egentligen. Utom bögar, barn, gubbar och idioter. Och vissa kvinnor. Men jag förstår så väl att man måste dölja det. Man har ju åtaganden. Och vi är ju inte djur. Eller jo, visserligen, men inte den sortens djur. Snarare djur med impulskontroll och strategiskt tänkande. Var var jag? Jo, självbedrägeri, ja. Works for me.

21 juni, 2011. Uncategorized.

6 kommentarer

  1. Gazumba replied:

    Du behover nana..
    Men bra skrivet. Nu dånar Carly Simons ”Youre so vain”
    Och jag står på en timmerflotte i forsen på väg från skogen.
    Naappflaskan har je i kånteen…

  2. Drama Online replied:

    Gazumba! Heeeeeej.

    Du kan ha rätt.

  3. Martin Marmgren replied:

    Jag kanske skulle ta med en nappflaska ut nästa gång jag jobbar, och se vad som händer… Då har jag ju det kompletta paret :-).

    Kul att du berättade att jag var kär i dig (för jag har väl inte halkat in i någon av undantagskategorierna, hoppas jag…) :-). Jag hade inte riktigt erkänt det för mig själv ännu. Hur charmig du än är, så verkar du ju liksom lite….upptagen för min smak ;-).

    • Drama Online replied:

      Hahaha! Men Martin, mitt vinnande koncept bygger ju på att alla är kära i mig I HEMLIGHET. Sssscchhhh! Och det är absolut inte någon form av ironiskt litterärt grepp för att i falsk ödmjukhet försöka påskina att jag gärna gapar efter lika stora stycken som den gode Cristopher O’Reagan ifråga om ytlig sexuell bekräftelse. Jag är aldrig ironisk. Eller ödmjuk.

      Och det där med att jag är upptagen, nä, som sagt, du har ju impulskontroll och strategiskt tänkande… jag förstår, låtsas vad du måste, du får försöka härda ut. 😉 😛 Liksom alla andra som inte är barn, gubbar, bögar, idioter eller vissa kvinnor. Det är ett hårt liv.
      Och nej, du är en av få män jag vet som bär vapen, som ännu inte visat sig vara en idiot. Men jag känner ju dig inte särskilt väl, ännu. 😀 😛

  4. Karin replied:

    Du är grym! Så bra skrivet. Och jag tror du har rätt. Och jag tror också den gode Christoper O Reagen blandar ihop uppskattning på stan med ”att välja en partner för livet”. Det är ju två helt olika saker.

    • Drama Online replied:

      Tack. Framför allt tänker jag att livet blir lite lättare om man inser att ALLA inte har/kan/gör ALLT. Keeping up with the Joneses är en sak. Men the Joneses, the Smiths, the Anderssons OCH alla andra kan ge en lite magont.

Kommentera

Trackback URI

