TV-fötter

Jag har alldeles alldeles nyss sett första avsnittet av ”Harrys law”.

Det var väl… okey.

 

Men vad är grejen med alla flådiga skor? Svårt att förstå varför de måste ha skobutik på advokatbyrån.

Det var en annan ny serie också, Fairly Legal… med en medlare som gled runt hela stan med loboutin-röda sulor.

Jag förstod sko-manin i ”Sex and the city”, men nu känns den bara slentrianmässig och platt.

Betalar skomärken bra? Eller är det nån slags kollektiv fetisch hos tv-producenter?

Jag är visserligen tokig i högklackat men till och med jag börjat tycka det är underligt med alla stilettbärande yrkeskvinnor. Hela tiden. Varje dag.

Känner att jag längtar efter en åklagare i sneakers som lyxar till livet med Dresden-porslin.

Fast jag kanske bara borde  inse att alla i drömfabriken har Barbie-fötter.

 

 

27 juni, 2011. Uncategorized.

3 kommentarer

  1. Gazumba replied:

    Eller varför inte en Sjyst samling uppsala
    ekeby?

  2. Sara replied:

    Inte bara i drömfabriken, en kvinna i grannbutiken brukade ledigt köra helhöga kylskåp på pirra över gummientrématta i stilettklackar. Stil!

Kommentera

Trackback URI

