Japp, vänner behövs

Vännerna bildade hjälpkedja – DN.SE.

Jahapp, då följer jag alltjämt DNs serie om män.
Jag funderar lite över om jag ”utsätter” mina småkillar tillräckligt för andra små individer att bli vänner med. Jag har inte förut reflekterat över vilket kön de har, de små kompisarna. Men jag tror det är nyttigt med både tjej- och killkompisar för både tjejer och killar. Även om det kanske blir en paus under mellanstadiet då de ska in i de där olika reservaten.

– Tyvärr finns inte den man som kan hugga ved med den ena handen och lägga barnen med den andra, få dig att skratta och vara sexsymbol på samma gång

ehhh, jo…
Jo, jo verkligen.
Och ja, jo, ja. Åhhhhhhh, jaaaaaaa….
Och han också.
Det finns massor, massor av dem.

Det är ju så man GÖR.

  • Få dig att komma
  • Få dig att skratta
  • Ta hand om sina ungar
  • Ta hälften av det arbete som måste göras (oavsett om det är ”karlgöra” eller ”fruntimmersgöra”),

Är inte det EXAKT vad vi förväntar oss av sexiga killar? Och är det verkligen för mycket begärt? Jag menar, vi läskiga feminist-tjejer begär ju lika mycket av oss själva. Kan ju inte bli värre av att vi hjälps åt. Delar lika på det roliga OCH det tråkiga.

 

29 juni, 2011. Uncategorized.

2 kommentarer

  1. Sara replied:

    Finns det någon kvinna som kan göra de där grejorna SAMTIDIGT? Jag ser en poäng i att vara mamma, målare, skogsmulle, artist och partypingla, men jag är inte alla sakerna på en gång…

  2. Drama Online replied:

    Nej, det förstås, inte i samma sekund. Jag avråder kraftigt från simultan vedhuggning och barnnattning. Men under loppet av några timmar, eller ett dygn eller så kan det ju råka ske.

Kommentera

Trackback URI

