Om eventuell skyddsjakt på eventuell Gudmundson

Galagobloggen: Äntligen.

Läs helst länken först.

Och kanske ETC. SVD.

Japp, jag var en av dem på Twitter som tänkte:

Näää. Man får ju inte skjuta folk, Nä. Inte så. Aldrig, aldrig och fy och fy. Inte så. Inte med skjuta och nä. Inte så. Och ”jag bara skämta” är väl för f-n ingen ursäkt!

Och nu så fick jag läsa krönikan.
Äntligen fick jag veta vad det rörde sig om.

Och än en gång; Man kan skämta om allt. Men det måste vara roligt.

Det är inte lätt att vara rolig om allt. Det är jättesvårt. Politik speciellt, där finns det ju liksom definitionsmässigt meningsmotståndare, sån som inte delar ens uppfattning om det man skämtar om.

Så jag läste. Och jag skrattade högt. Jag menar inte att jag delade länken och skrev Lol i kommentaren, jag menar; jag skrattade högt. IRL. Och jag är tacksam för det, jag är i övrigt i en cynisk och blasé fas. Näst intill nihilistisk.

Jag är en rödstrumpa. Drar åt vänster av födsel och ohejdad vana. Men det skickligaste med den här texten är att jag fångades in av de tuffa kängorna åt höger, desarmerades av den absurda kravlistan, och i slutet flinade jag rått åt mig själv, åt ”oss”, åt ”Kampen”.

Och det var på min ära nyttigt för mig.

Och hade det stått: ”Skjut Drama Online” så tror jag bestämt jag hade skrattat ändå.

För den skull menar jag inte att jag inte förstår att det är en utsatt position att vara ledarskribent på en stor dagstidning. Önskar Per Gudmundson (och alla andra), en trygg härlig sommar. Och ett långt liv. Följt av en naturlig död.

Kan vi enas om det då? Bra.

1 juli, 2011. Uncategorized.

One Comment

  1. Evelina replied:

    rösta gärna på min klänning på nelly.com jag röstar självklart på din klänning. Här kommer länksidan:

    http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=CgKTZxvZeReWEoupEzH4Camwfy5QgHeinmzCZia4y3N3g9ikxnb1#Gallery

Kommentera

Trackback URI

