Inkorrekt o Opassande

Det här med att Bill Maher fick sluta med Politically Incorrect för att han inte var tillräckligt kritisk till 9/11-terrorister, medan den invandringskritiska sajten Politiskt Inkorrekt ehem, är det…
Är det bara jag som finner det ironiskt?

Emma Opassande har skrivit om att vara PK  med den äran. Jag är också gärna det om det innebär att jag inte trampar på människor som inte förtjänat det.

Tänker inte förbjuda ord. Bara vara lite trevlig och inkluderande. Som alltid kan det vara befogat att ta upp ämnen som människor kan ta illa upp av. Men du har ett ansvar för de överskådliga effekterna av vad du säger och gör. Det kan vara värt det.

Knausgård är tydligen också politiskt inkorrekt. Orkar inte läsa. Han verkar så jobbigt aggro och osäker. Är okej med mig att jag missar det.

3 juli, 2011. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

