Bekymmer, bekymmer.

Sedlighetskommittén meddelar, man kan GIVETVIS inte sjunga ”Vill du ligga med mig då?” eller ”Jag kommer” i allsången.

Istället bör man givetvis återgå till gamla klassiska sexbefriade alster såsom:

  • Ta mig till havet
  • Pepita dansar
  • Dierdres samba
  • Flickan i Havanna
  • Båtlåt
  • Tunna skivor
  • Dans på Sunnanö
  • Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind

 

I andra nyheter så meddelas att glassbilstrudelutten polisanmälts. Seriöst. Jag vet inte. Vi talar en melodisk ringsignal varannan vecka. Som varnar för glass. Det känns som att kanske, kanske jag skulle kunna misstänka att det är nåt annat man är förbannad på, egentligen. Han måste vara laktosintolerant. Bland annat.

Jag börjar nästan misstänka att vi kanske är något lättkränkta nu. Kanske. Att vi ”rasar” lite grann i brist på bättre.

Kom igen nu. Ett djupt andetag och så säger vi som Karlsson på taket:

”Det är en världslig sak”

15 juli, 2011. Uncategorized.

One Comment

  1. hemligamorsan replied:

    Du glömde Svarte Rudolf.

Kommentera

Trackback URI

