Våldtäkt och nationalister

Nationalister som den norska terroristen har en föreställningsvärld som utgår ifrån att västerländska feminister imaskulerat (?) de västerländska männen. Genom att kräva samma rättigheter, genom att inte vara undergivna har feministerna beskurit män till den grad att de inte kan beskydda kvinnorna mot de lömska muslimerna som då inget hellre vill än att förgripa sig på dem. Haha, det kan de ha. Typ.

Här är mitt första problem med det; Jag har blivit spottad på, jag har blivit slagen, jag har blivit tafsad på, jag har blivit förföljd, nedvärderad och kallad slyna och hora.

Av svenskar. Svenska tjejer och svenska killar. En gång fick jag ett oönskat snuskigt sms från nån som jag tror var någon som såg utländsk ut. En gång, av hundratals, de flesta i skolan.

Muslimska män, i den mån jag träffar på dem, möter inte ens min blick.

Majoriteten av sexuella övergrepp begås av svenskar enligt BRÅ, så det är knappast beroende på min begränsade horisont. Men det är tydligen helt i sin ordning enligt nationalisterna. Våldtäkter som begås av svenskar är inte ett problem, medan kvinnor som säger nej är det, för att det sårar de västerländska männens bräckliga egon, och bereder väg för ”Eurabia” .

Mitt andra problem är givetvis att en man inte skulle kunna känna sig önskad, älskad och viktig bara för att paret är jämlikar, och för att han inte har definitionsmässig spanking-rätt. Jag skrev en låt en gång som hette: ”I don’t need you, but I still want you, baby”. Det känns alltjämt relevant. Det gör ju att man undrar lite över hur såna sorters män ser på sina kvinnliga partners; om en viss del förakt är nödvändigt.

Hela bitterkukigheten i ”om inte jag har rätt att förgripa mig på dig, så kan jag inte hjälpa dig om nån annan tänker förgripa sig på dig” är massivt avtändande.

Det är för övrigt inte sant. Alla har ett ansvar, det hänger inte på män mer än andra människor. Man måste inte kunna begå en våldtäkt, för att kunna avstyra en våldtäkt. Det är lika puckat som:” To conqer fear you must become fear”, det betyder ingenting.

För övrigt kan ni lägga ner teorin om den stora världsdelsomspännande konspirationen. Tre personer kan inte behålla en hemlighet. Hur skulle hundratusentals kunna göra det. Visst kan individer agera på ett sätt som verkar samstämmigt. Det betyder inte att de kommit över ens om det.

 

 

20 augusti, 2011. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

