Har ni haft er ”Killing me softly”?

Har ni hittat en konstnär, en poet, låtskrivare, en författare som skrivit er upplevelse? Öppnat en lucka in i era tankar och känslor, krupit in och suttit där och lyssnat som en parasit och sen fäst det på pränt…?

Som å ena sidan gör en upprymd av den hissnande känslan av att ha hittat den ultimata frasen, sanningen, insikten, å andra sidan uppgiven. För att man själv känner sig lite… överflödig… som om det enda man kunde göra är att lägga ned sina verktyg och bli en lärjunge.

Här är min lista:

  1. Depeche Mode
  2. Lisa Ekdahl
  3. Lily Allen
  4. The Ark
  5. Lars Winnerbäck
  6. Melissa Horn
  7. Miss Li

Vilka är era?

Och finns det nån jag borde följa som jag inte hittat än?

21 augusti, 2011. konst, Kultur, Musik.

2 kommentarer

  1. Sara replied:

    Lite enkelt och smörigt kanske, men jag är gift med en stark, tyst kille…

    When you say nothing at all.
    Den här versionen med Alison Krauss är min favorit.

Kommentera

Trackback URI

