Absurd

Jag har haft en fin kväll. Men lite absurd.

Att jag, (för övrigt tillsammans med peacelovescience och Teatermamman ) firade inflyttning av Aningen Udd och Jan Lindgren kan tyckas som en manifestation av internetkontakter i sig men nej. Jag kände dem IRL först. Och det var inte nog.

Jag träffade rosahåriga Vidde. Hon var jätte-jätte-trevlig. Och klyftig. Och trevlig. Jag träffade Miaisageek. Hon var jättesmart. Och trevlig. Och mötte fler som inte bubblar upp främst i pannloben just nu. Det var mycket virtuell lucköppning.

Och så bara så där, bak min axel, dök Anna Troberg upp, författaren till den bok jag för tillfället har på gång i min läsplatta och en politiker som på allvar verkar ha som ambition att vara god. Kunde inte undgå att bli en liiiiiten gnutta star struck.

För mig kändes det nästan som om väl valda delar av en tv-serie jag följer plötsligt knallat ur teven och partajat med mig. Krupit ur skärmen. Kanske var det bara en trevlig inflyttningsfest, med en bra mix.

4 september, 2011. Uncategorized.

5 kommentarer

  1. Mia* replied:

    🙂 Jag tror att jag förstår hur du kände det. Min liknande upplevelse ägde rum i samband med demonstrationerna utanför riksdagshuset inför FRA-omröstningen 2008. Det blev en viktig vändpunkt i mitt liv, på flera sätt. Träffade lustigt nog både sambon och värdparet för första gången – utanför datorn. Men visst sjutton var det en bra fest och mix!

  2. Anna Troberg (@annatroberg) replied:

    Hej, hej!
    Och nu när jag hittat dig på både Twitter, Facebook och här (med Jannes hjälp), så kommer du snart att bli trött på mig. Eller åtminstone upptäcka att jag egentligen är lite ond.😉

  3. Hanna replied:

    Det var så kul att du kom, och så kul att du hade trevligt! Ibland undrar man ju hur det ska bli om man skulle sammanföra olika delar av ens bekantskapskrets, och det här får allt sägas ha varit osedvanligt lyckat.🙂

Kommentera

Trackback URI

