Saker jag glömt från grundskolan

Saker jag vet att jag läst i grundskolan, samtliga mer användbara än just grundlagarna;

  1. Namnen på Danmarks öar. Det finns en som heter Lolland. Lolland. Lolland. Underbart ord. Testa olika accenter, det är mycket givande.
  2. Cellernas beståndsdelar. Alla blir vi sjuka. Mitokondrier.
  3. Hur man säkert kör en bandsåg.
  4. Hur olika träds löv ser ut.
  5. Att sticka.
  6. Evolutionsteorin.
  7. Den beräknade andelen homosexuella i samhället.
  8. IB-affären och andra skrifter av Jan Guillou.
  9. Phytagoras sats.
  10. Innebandyregler.
  11. Baka bullar
  12. Rätta sättet att bädda en säng

Vad ville jag ha sagt med det då… Att kunskap är bra. Och att det inte är tokigt alls att vilja erbjuda samma kunskap till de nyanlända som till de infödda.

Det är bara den där ”annars får du inte vara meeeed”-grejen som är låg.

Ja, och att jag tror att LUF blandat ihop ”grundläggande” kunskap (om svenska språket, samhället och lagen), med grundskolans svenska och grundlagarna.

23 september, 2011. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

