Alla hatar dåliga mamman

Nä, men lugna ner er.

Jag är inget fan av skenhelighet, men det här börjar bli löjligt.

  • Sjuka barn ska inte uppträda.
  • Barn som blir sååå nervösa borde bara sjunga med familjen och kompisar.

Men det gör inte Gunilla Persson till Fritzl. Kidnappa, isolera och förgripa sig på sitt barn i åratal; det är faktiskt många gånger värre.

Att tappa koncepten för att man är känslomässigt och ekonomiskt investerad, är mänskligt, även om hon verkligen, verkligen borde sätta dotterns välbefinnande före det.

Det verkar som att hon är en sån där Keeping-up-appearences-person. I hennes värld är nog Jesus-babblet nån slags långsökt tröst snarare än en uppmaning att kräkas.

Hon har visat dåligt omdöme som förälder. Men det är också sammanklippt och editerat och det blir ännu konstigare med svenska ögon sett för att det handlar om talangjakter och modellande. Det är sällan vad vi försöker träna barnen i för att trygga deras framtid, det verkar så ytligt och otryggt.

Kan vi inte bara lära oss av det? Jag hoppas att Gunilla också funderar på HUR och HUR LÅNGT hon pushar sin dotter.

Men det är ingen ursäkt för oss att gå för långt.

27 september, 2011. Uncategorized.

One Comment

  1. Slemmet och kräket « Drama Online replied:

    […] Ni får förlåta mig, men jag måste gå tillbaka till ett tidigare ämne, Gunilla, och hennes dotters slem som Jesus avlägsnade meddelst kräkning. Jag intog tidigare en kulturrelativistisk hållning, men ni känner mig, jag attraheras […]

Kommentera

Trackback URI

