Kan inte sluta skratta. Vad kan det birro på?

….skrev Bermuda-Benny på twitter, efter att Markus Birro meddelat att han kandiderar till posten som KDs partiledare, backat då han fått reda på att det inte går att kombinera med jobbet på tv4, vilket han tydligen hellre ville behålla, och sen fått kicken i alla fall. I skrivande stund vet jag inte om det betyder att han kommer att kandidera.

Nu är det viktigt att vi alla är medmänniskor, inte faller för några mobbingtendenser.  Vi får tänka på att det är en människa av kött och blod vi talar om. En krist-demokrat visserligen, men i alla fall. (Anna Trobergs råd)

Jag menar, hur skulle det så ut? Om Birro fortsätter som självutnämnt offer nu med uteslutning ur det offentliga samtalet att hänvisa till?

Nä, det bästa blir nog om kristdemokraterna hystar över partiledar-posten alldeles oavsett om han söker eller inte. Han kan skriva känsloladdade tal och debattartiklar och vi kan förr eller senare slippa religiös inblandning i politiken. Men vad vet jag, de kanske kan räkna med röster från fotbollsspelare, abortmotståndare och folk som tänder på sorgsna italienska ögon. Eller nåt.

Jag menar att JAG inte är benägen att rösta på Birro säger ju faktiskt inte att krist-demokrater inte är det. Det skulle inte räcka med Jens Stoltenberg för att få mig att rösta kristdemokratiskt. Inte ens miss Li. Inte ens min pappa.

P.S: För att inte göra mig till ovän med ”Dödsmaskinen” måste jag även ta upp att regeringen vill driva SD-lik migrationspolitik genom att konsolidera reglerna för och undersökningarna av ensamkommande flyktingbarn med övriga nordiska länder. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Tänder? Hur säkert är det? Har inget emot åldersundersökningar så länge de är medmänskliga, effektiva, inte kränkande, kostnadseffektiva och SÄKRA. Och det är de ju inte.

P.S. 2: Jag är grinig idag. Varning utfärdas. Har redan varit spydig mot kollega och twittrare.

P.S 3: Fick tråkigt besked. Ingen stort men… Besviken. Men ingen är oersättlig.

3 oktober, 2011. Alliansen, arbete, journalistik, Nyheter, politik, Uncategorized, virRpannighet.

4 kommentarer

  1. Paradigm replied:

    Det trista för KD är att man redan har en bra ledare. Att det ändå går så dåligt visar hur dödsdömt partiet är. Fast Paolo Roberto kanske…

    • Drama Online replied:

      Ja… jag förstår inte. Hägglund verkar helt okej som ledare. Men jag är väl inte i målgruppen.

      Sen är det lite cyniskt och trist att det alltid ska vara så där att lägre siffror då byter partier alltid partiledare, oavsett vad problemet var.

  2. Drama Online replied:

    Men alltså… jo, en granskande journalist kan ha en politisk point-of-view. Men är det inte en helt annan sak att kandidera till partiledare? Nåt som handlar om vem man representerar som blir…. luddigt.

    Jag tycker väl ändå synd om honom på något sätt. Fast jag har svårt för stackars min familj-attityden, Det var nånstans ändå hans eget dribblande.

    Det känns som inledningen på en roman… en karaktär som har allt, förlorar allt, och måste jobba sig tillbaka…

  3. Paradigm replied:

    Ja, något slags jäv känns det som och det var väl det TV4 också kände när de sparkade honom. Även om han drog tillbaka sin kandidatur så var ändå trovärdigheten borta. Fast kanske surnade TV4 mest därför att de blev något han försökte hålla kvar som en plan B om han inte fick det bättre jobbet.

Kommentera

Trackback URI

