Män-uppor

Men Photographed in Stereotypical Pin-Up Poses.

Tänk er dessa som en tatuering?🙂

Med ”Surprisingly not gay” i skrivstil i en banderoll.

Jag reagerar på positionerna i dessa bilder som tillgjorda, absurda, komiska och barnsliga. Men för andra kanske de är nåt annat. ”Understrukna kurvor”.

Det ter sig diciplinerat. Två alternativ. Riktig man. Eller allting annat. 

Jag fick samma känsla som av skelettutvikningskalendern… det här med…. Vem vill detta? Vem förmedlar bilden att detta är vad vi vill ha? Modellen? Fotografen? Betraktarens plånbok? Får man skratta åt modellerna och deras blottade längtan efter sexuell bekräftelse?

Och det händer att jag också är tillgjord, absurd, komisk och barnslig. Sällan framför en kamera, dock. Sällan nån som vill fotografera det förstås…..

5 oktober, 2011. Uncategorized.

8 kommentarer

  1. phobicgamer replied:

    Jag fotar gärna😉

  2. Drama Online replied:

    Come to think of it, jag har ju faktiskt några foto-idéer….

  3. Lania replied:

    De där bilderna var ju fantastiska!😀 Jag skulle inte ha nåt emot att ha den kalender på min vägg. ^^

  4. Lania replied:

    Kalendern*.
    >_< 🙂

  5. Paradigm replied:

    Den illustrerar att medan kvinnor kan vara både subjekt och objekt så kan en man aldrig vara ett objekt. Då är han bara ett skämt. Dolph Lundgren kan göra hur många tuffa action-filmer som helst. Han förblir en komisk figur därför att han så tydligt var ett objekt i början av sin karriär.

    • Drama Online replied:

      Ja fast…. det publiceras ju också såna här bilder:

      Så det manliga objektet finns ju.

      Jag funderar på om det handlar om att det konstlade blir så mycket mer anmärkningsvärt när det handlar om folk som inte är picture-perfect.

  6. Linnea replied:

    Jag gillar bilden!

Kommentera

Trackback URI

