Nörd-julafton – som sköts upp – är här.

Galaxy Nexus.

Känner att detta måste bloggas om, för konsult-tomtens skull. Konsult-tomten är min diskret briljanta kollega som kallhamrat lämnar oss till vårt öde vid månadskiftet. Will be missed. 

Han har tagit ett oproportionerligt stort intresse i min mobilmässiga utveckling. Det kan vara beroende på hans oproportionerligt stora intresse i sin egen mobilmässiga utveckling. Eller en lyhördhet inför kundens intressen som kan vara oproportionerligt värdefull i konsultbranchen.

Fast just nu är är jag ändå skogstokig på honom. Över en detalj. I ett projekt. Bra att han slutar.

Anyway, nexus-galaxen med människoliknande operativsystem av version fyra, var det ja.

  • Android 4.0. *Early adopters wetting themselves in excitement*
  • Android Beam. Jaha, är det nytt?
  • 4G. Känns som jag borde hjula, utan att veta varför…
  • Display. Allt är väl ett steg upp från min Xperia mini, antar jag.
  • Google+ har jag ju redan.
  • Voicetyping. Det är en konkret funktion alla borde ha som jag aldrig kommer att använda. Bra, då, antar jag?
  • Lås upp med ett leende. Ja, det kan ju bli…. awkward… När vi precis vant oss vid att folk talar ut i det blå som gamla tiders galning ska man även implementera omotiverade vansinnesgrin.

”Mamma, är den tanten tokig?”

”Ja, pojken min, hon har en Nexus. Det är samma sak.”

 

Uppdatering: Jo, presentationen av den här luren sköts upp eftersom det verkade tydligen inte fullständigt fördelaktigt att presentera den samma vecka som Steve Jobs gått bort. Vilket fick nedräkningen att komma av sig fullständigt.

19 oktober, 2011. Konsult-tomten, pryl, trams, Uncategorized.

One Comment

  1. Åtta oroväckande spretiga punkter « Drama Online replied:

    […] kollegan slutar. Också. Jättekul för honom med nytt jobb och kortare resväg, men trist här. Han är positiv för […]

Kommentera

Trackback URI

