Barns politik

image

Har stiligaste familjen. It’s all in the shoes. Det sötaste jag sett är mycket små kostymskor i hallen. Morris erbjöd sig att fylla dem med vatten och ställa dem i frysen när hans bror inte hjälpte honom bygga koja. Det hade varit mindre sött.

Har varit på barndop. Mycket rosa blir det. Prästen överväldigades av mängden barn och hävdade att Jesus skulle ha sagt halleluja. Och så saknades det vatten vilket är en ganska relevant beståndsdel i ett dop.

Svärfar råkade kalla Morris för flicka pga (svart) nagellack. Undvek feministbryt genom att fråga om halten neger i chokladbollarna. Mina barn har upplyst mig att de heter så. Och inget annat.

Sen sov jag, vaknade och lagade mat, och vill inget hellre än att äta isglass och somna om. Vore inte förvånad om jag är krasslig i morgon. Det gör iofs mycket liten skillnad. Skulle vilja ha en butler när jag är sjuk. Han skulle köpa isglass, stänga dörren och hyssja alla och på nåt diskret sätt trolla bort allt jag borde göra i stället för att försöka ligga ner utan att hålla i mig. Will you be my butler? Jag kan tänka mig att betala för vita handskar.

22 oktober, 2011. Uncategorized.

2 kommentarer

  1. Barnens Hjältar replied:

    Dea;
    Självklart får Milla bilar, bollar och annat som är ”typiskt pojkigt” enligt normen. Jag försökte vara lite ironisk eftersom så många fått så mycket skit för att de klär sina döttrar i rosa och ger dem dockor. Jag tycker absolut att det är viktigt som tusan med genusperspektiv men det får inte heller gå till överdrift och där tycker jag du verkar ha helt rätt inställning!

    • Drama Online replied:

      Vad rar du är! Och vad fint att du kom hit och svarade.
      Jag har ibland svårt att veta när man raljerar (vilket också behövs!) och när man ärligt känner sig attackerad av genustänkare och likhetsfeminister, så därför tar jag varje chans att reda ut vad jag ser som missförstånd… Det är ju inte som att det saknas måsten och borden att leva upp till som förälder direkt. Jag vill att genustänk ska vara en frihet.

Kommentera

Trackback URI

