En ek. I Stockholm.

”Eken i oacceptabelt skick” – DN.SE.

Den är tydligen sjukt gammal. Sjukt, sjukt gammal.

Så pass att man med rätta kan hävda att den var här först.

Om man anser att det är ett argument med validitet.

Jag twittrade:

Jag tycker man kan skiva upp som en limpa och dela ut till skolor i länet. Och plantera ett ekollon.
 
 
 
Jag håller nog fast vid det, även om hackspettarnas intressen kanske inte tas tillvara…
Men tänk vad fina tal-linjer de skulle kunna göra med alla de årsringarna. (Om den inte är för rutten.)
 
Inte för att inte skogen och naturen är viktig. Men vi talar ändå om ett ställe mitt i stan. Vem räddar en ek i Blekingeskogen, liksom? Jag tror att det är bättre använd möda att köpa lite regnskog. Fast de kanske gör det också.
 
Men, åh, järnspikar, SVT har lagt upp en livestream som bevakar eken.
 
Uppdatering: Skolbarn vs Babianer…. jag vet inte

24 november, 2011. Uncategorized.

3 kommentarer

  1. Lasse replied:

    Och längs hela Odengatan har träd ryckts upp och bytts ut. Vem brydde sig om det?

  2. JK replied:

    Håller med. Köp lite regnskog. Bry sig mer om hemlösa eller annat än att krama ett näst intill dött träd som levt sitt liv.

  3. Drama Online replied:

    Nu är den nedtagen.

Kommentera

Trackback URI

