Inredningstips

Jo, jag skulle vilja bli bättre på att betala räkningar vid samma tid varje månad så därför köpte jag en hålpunch. I form av en liten måne.

Rutiner är inte stort i mitt liv. Jag har inte riktigt begripit varför man måste göra samma saker i samma ordning jämt.

Men i fråga om räkningar så är det det förväntade beteendet har jag lagt märke till. Jag föredrar i allmänhet autogiro, men om det inte går så får jag väl anpassa mig.

En väsentlig del av att betala räkningar på ett förutsägbart och rekorderligt sätt är att ta in posten på ett förutsägbart och rekorderligt sätt.

Det är mycket roligare om man får rolig post. Vykort, paket och inbjudningar. Då kan man sätta upp roliga saker man får med posten på ett trevligt ställe där man kan se dem och bli glad. Det heter tydligen nu mera mood board, och ordet ”anslagstavla” kan ruttna bort bland ”klädkammare” och ”ordbehandlare” och dylika reliker.

Humörskiva « peacelovescience. <- Läs hos Sara.

Benägenheten att ta in posten, eller åtminstone humöret under det ögonblicket det tar att fatta beslutet att gå till brevlådan ökar med förväntningen av trevlig post. Medan sannolikheten för att få trevlig post ökar med ens egen benägenhet att sända ut trevlig post. Och jag bedömde att sannolikheten att jag skulle sända ut trevlig post ökade om jag äger en hålpunch i form av en liten måne.

Speciellt inbjudningar är oerhört inspirerande och dekorativa (För det handlar inte alls om att vi annars glömmer att gå på tillställningarna.)

image

Se: här är våran mood board. Alfabetet är givetvis skrynklat för den vackra effektens skull, och inte beroende på att fyra-åringen effektfullt kommunicerade frustation över sin ömma moders bristande pedagogiska kompetens och samarbetsvilja.

Se här, några fler inredningstips:

Ett stilleben av vackra papper kan sprida julstämning långt in i Januari!

image

Var inte rädd för att låta inredningen få patina; se här, hur vackert MDF-skivan lyser igenom trä-folien och påminner om den svunna värdefulla tid när ett skohorn barnsäkrade lådorna.

image

4 januari, 2012. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

