Förverkligar mina drömmar. Från sängkanten.

Så här är det: Jag har hostat, snörvlat och snurrat sen i fredags kväll. Helt däckad.

Och det har naturligtvis varit tråkigt. Jag har inte haft en chans att göra allt man vill göra efter helgerna, ta itu med hemmafixar-projekt, och jobbet, träning, bloggande, städning, och kreativa projekt… Jag hade inte en chans. Håller på att dråsa omkull varje gång jag reser mig.

Hoppades varje kväll att jag skulle vakna upp och kunna andas lättare, men istället har jag legat pall. Klickat runt på twitter. Läst Harry Potter.

 

Så får jag reda på att mina partners-in-cime, S och F har tagit en av mina låtar och skrivit noter till min melodi.

Det är för mig mystiskt och fantastiskt och jag kastas mellan tacksamhet och beundran och besvikelsen över att jag inte pallade vara med.

Jag menar det där med NOTER. Nån annan skulle kunna ta det där pappret och sjunga sången med samma text och melodi som jag har tänkt. Utan att ha hört mig.

Joråsåatte. Låtskrivare. Just saying.

Fiss moll går den i. Resten är hemligt.

11 januari, 2012. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

