Söt-attack!

Ett barn halkade ute på trappan utanför danslokalen.

Jag:
”Oj, det är halt här.”

Morris:
”Jag är bra på att gå på is”

Jag:
”Håller du mig i handen, då, Morris, så jag inte halkar?”

Morris vägrade. Nedanför trappan sa han:
”Där ser du! Jag sa ju att du skulle klara det!
ALLA kan gå på is. Om de försöker.” 

Hämnden är ljuv, som man sår får man skörda, ur säck i påse och allt det där.
Så, hur många är kränkta över att jag inte skrev könet på danskompisen?😉

13 februari, 2012. barn, feminism.

2 kommentarer

  1. Sara replied:

    Jag är kränkt över att du signalerade att du inte var lika kompetent som Morris, trots din, i år räknat, överlägsna erfarenhet. Dock bygger mina känslor på att jag vet vad Morris har för kön. Utan den förkunskapen hade jag inte haft något att klaga på.

    • Drama Online replied:

      Intressant. Jag trodde jag förminskade mig i egenskap av vuxen gentemot ett barn, och beaktade inte signalen att jag förminskade mig i egenskap av kvinna. Jag behöver fler barn, för att kunna bedriva mina ondskefulla experiment på fler kön.🙂

Kommentera

Trackback URI

