Snabb-bloggning

  1. Jag är så trött, så trött så det gör lite ont i kroppen. Jag och B4ckst4b är på kurs båda två. Fast olika kurser. Olika delar av stan. Långa dagar blir det.
  2. Min förkylningsastma börjar bli bättre.
  3. Santiago (1, 2, 3,) är tillbaka hos sin familj i Sverige. Gratulerar.
  4. Användbart begrepp 1: Scope-creep. (När omfattningen av den förväntade leveransen och/eller utfört arbete inom ett projekt förändras under arbetets gång)
  5. Användbart begrepp 2: Scen-juntan. Jag och mina kompisar handarbetar inte ihop. Vi gör scen-konst.😛
  6. Det är så fint att du inte låter dig hindras av konventioner” Nej, det är inte en komplimang.
  7. Ranelid; Jag struntar i att han inte sjöng, att han var en farbror omgiven av sexkittens, och att hela låten lät daterad, MEN som språklig ekvilibrist borde han inte ha hemfallit åt följande;
    – 7.1 tillåtit en text som var omöjlig att betona korrekt till melodin;… kärlek-EN: Skitfult!
    – 7.2 Kärleken, kvinnan, mannen; den ständigt upprepade symboliska singulariseringen av grupper och beteenden är generaliserande, passé, slött och klyshigt. Skitfult!
    – 7.3 Recycling av sina greatest hits av citat. Om det är så himla viktigt att melodin är nyskriven i melodifestival- sammanhanget borde samma sak gälla texten.  Att göra ett kollage á la Mamma Mia är ju bara slött. Skitfult!
    (Told ya: Se Aftonbladet)

Sorry, det var allt för den här gången. Ingen politik. Jag är jättetrött.

22 februari, 2012. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

