Flyt och zen och alla stjärnor på råd

Jag har haft en fantastisk helg. Flow och flyt och allt underbart är det just nu. Jag fick jobb-beröm från oväntat håll, har spännande möjlighter framför mig och sen var det premiär och hela min klick var ju där. Nästan alla favvo peeps.
Vi har spelat Intebarasnor och alla verkade nöjda, det är tal om att eventuellt sälja föreställningar. Kanske.
Det fanns missar vid alla tre föreställningarna men inget som jag ens orkar ångra.
Jag tog en låt typ en ”kvint” lägre än vanligt en gång, och lurade båda mina medspelerskor att ställa upp för första entrén och släppa in publik innan de hade allt. Vilket de räddade med varsin morgonrock. Improvisation,  heja!

Så mycket skratt och tårar, tårarna mest för att Fia gjorde ett riktigt starkt nummer. Jag får se om jag kan lägga upp ett klipp nån gång. Och efteråt ville alla prata barnuppfostran eller dråpliga små uttalanden.
Det här projektet har handlat så mycket om att våga. Här är en liten lista på saker jag egentligen inte vågar men som jag gjorde ändå, tack vare mina underbara vänner Sara och Fia:
* Spela gitarr
* Sjunga stämsång
* Vara sexig
* Hålla ”föredrag”
* Spela taskig
* Sjunga mina egna sånger

Efter sista satt vi kvar på teatern och pratade normer med några vänner tills vi drog hem till Sara och kollade på en dvd av en tidigare pjäs.

Idag har vi städat teatern och kört hem grejer. Ikväll drog ett gäng in och käkade på TGIF med förut nämnda vänner, och drog igång nån slags prestigefullt goffande i högre skolan. Jag är fortfarande alldeles proppmätt. Känns som jag inte kommer bli hungrig igen förrän till lunch. På onsdag.
I december. Om det sammanfaller med fullmåne.

Sen  kollade vi på Bo Kaspers på Cirkus. Underbart och inspirerande, fast jag inte tycker deras senaste är deras bästa. Men de är är så skickliga och så smakfulla. Sara såg lycklig ut av att de körde ”Puss”,  Jag själv försvann in i vibrationerna nånstans vi ”Vi ska aldrig dö” (?). Så skönt trött.
De är nästan provocerande smakfulla och fina. De behärskar alla genrer och låter alltid som sig själva.

Jag lägger upp ett gäng bilder nedan.
Nu återstår bara en enda fråga; Vem i helsefyr gav oss broccoli på premiären? 🙂

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

G’nattis, fnattis!

26 november, 2012. Uncategorized.

9 kommentarer

  1. Jan Lindgren replied:

    Bra helg indeed! Även om jag inte klarade av några svåra saker.😀 Och kul att ni gillade konserten.🙂

    Apropå att våga göra saker så borde jag alltså ha sagt att jag gillade inledningen bäst.😉
    Näh, men om jag ska vara allvarlig så nu när jag inte känner mig som ett rådjur av frågan ”Vilken del av föreställningen gillade du bäst” så kan jag säga att förutom Fias solo och Fairytale of New York så gillade jag verkligen din ”föreläsning” plus att jag har haft delar av I Need a Hero på hjärnan sen i lördags… Och det är ert fel!😛

    Om jag ska vara ännu mer allvarlig så gillar jag verkligen den här delen från Baz Luhrmanns Wear Sunscreen: ”Do one thing everyday that scares you” (hela låten är iofs full med bra grejer att göra…).

    Jag försöker visserligen inte göra det varje dag, men jag försöker göra saker som jag vill göra men som skrämmer mig. Och hittills har det funkat grymt bra! Har visserligen inte alltid gått som jag har tänkt mig, men då står jag i alla fall där med känslan och vetskapen att jag i alla fall vågade. Och det har varit värt det varje gång även de gånger det har gått åt helvete.😀

    Och om det inte varit för att jag vågade så hade jag idag aldrig haft Hanna.🙂

    Apropå mitt omoraliska stöd så är vi bägge två också fortfarande mätta.😀

    Och nu har jag tydligen skrivit en halv uppsats som kommentar igen… Ooops! :$

    • Drama Online replied:

      Aaaa-aaaa. 🙂

      • Jan Lindgren replied:

        Jag är osäker på vad ovanstående innebär, men tänker tolka det som glädje och medhåll över min kommentar, speciellt att jag lyfte upp att jag gillade ”föreläsningen”.

        Att detta motsägs av kommentaren nedan tänker jag helt sonika ignorera.😉😀

    • Drama Online replied:

      Hrumpfh! Saras nummer, Fias nummer…. hrumpfh!

      • Jan Lindgren replied:

        Vaknade nån på fel sida sängen idag?😉😀

        Nu lyfte jag ju din soloprestation, men om det inte duger så kan du ju alltid säga vilket nummer du gjorde som du är extra stolt över så kan jag sen komma på att det så klart var mitt absoluta favoritnummer i hela showen.😛

      • Drama Online replied:

        Visserligen var detta en dag då ingen sida var rätt sida men nu har jag kommit fram till att din ursprungliga kommentar var helt och fullt tillräckligt positiv. Jag är så glad, så glad.🙂

      • Jan Lindgren replied:

        Ah, en sån dag. Det bästa med såna dagar är när de är slut.😉😀

        Va bra! Den var menad att vara positiv och uppskattande.🙂

      • Drama Online replied:

        Alltså… ingen dålig dag. Fortfarande lycklig över helgen.Bara svårt att ta mig upp. Jag är bara så trött. Och lite gråtmild. Spänningen släpper.

      • Jan Lindgren replied:

        Oki! Bra! För utav det jag såg så var det en bra helg.😀

        Ah… då är jag med.🙂

Kommentera

Trackback URI

