Bara lördag natt och jag har redan klarat av helgens mål

image

Hallå, mina honey-sweetie-darlings.
Jag har inte bloggat nåt om softairgun-vapen och döda rånare, inte heller om Åkessons bokplaner (törs man kalla det manifest?) eller centerns idéprogram och hur traumatiserade de måste vara av Bonde Söker Fru.
Istället tar jag er med till universums medelpunkt. Min frys. Ja, det beror väl lite på ens perspektiv.  Vilket universum man bekänner sig till så att säga. Men there you go.

image

Så ni visste inte att ishotellet ligger i en enplansvilla utanför Tumba?

image

Vi flyttar in varma bad och spagäster också.
Och ja, Tintin får ha hunden med sig. Att R2D2 har en dinosaurie med sig, det reagerar ni inte på, men en liten hund det är genast problem.
Det är allergikernas fel.
Jag säger inte att vi borde samla ihop dem och arkebusera dem, det gör jag inte.
Men har vi egentligen övervägt en offentlig hatkampanj följt av den allra lindrigaste lilla internering?
Jag föreslår Jukkasjärvi.
De är ju så många. Och där finns plats. Speciellt nu sen ishotellet flyttat in i min  
frys.

.ys.och

image

Men en helg när man lyckas med allt man föresätter sig (även om denna to-do var av det lindrigare slaget) och dessutom har tid att lyssna på 16 olika versioner av 16 tons, är absolut blog-worthy.
I’m the queen of everything. Som vanligt.
Nu ska jag läsa ut Perks of being a wallflower.  Eller dricka vin naken och lyssna på M.I.A. Det kan gå på ett ut.
G’nattis, fnattisar.

13 januari, 2013. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

