Hypotetisk doktor

Det är nu jag försöker föreställa mig vad en egen doktor skulle säga om man hade en sån i byrålådan och jag tänker mig att han skulle säga ”nä men lite motion kanske” för det säger de alltid, och jag skulle säga att det knappast är aktuellt under rådande förutsättningar och ifrågasätta vad det har med mitt ben att göra och till slut skulle han nu något irriterat påpeka att blodproppar i benen är mycket ovanligt hos så unga patienter utan andra sjukdomar, skador eller läkemedel för det är faktiskt betydligt vanligare att de sträcker sig när de sätter upp ljus i trädgården och jag skulle le och tacka översvallande och i tysthet byta ut honom mot en annan doktor i en annan byrålåda. Och jag har kanske inte gått till en riktig doktor, men jag tycker detta räknas. Hypotetisk doktor. Och ja, man kan ifrågasätta att även min projicerade doktor är stressad och nedlåtande. Så ansträngd är vården nuförtin.

😉😛

9 december, 2013. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

