Naturkvinnor

Den här Natalia har en del att säga som jag håller med om.

Naturligt är inte en synonym till bra. Släpp det där att naturligt är ett värde i sig. Det finns bra anledningar till att vi kravlat oss ut ur stenåldern.

Naturligt är heller inte en synonym till dåligt. Att ta hand om ekosystemet, till exempel, för att säkra biologisk mångfald, rent vatten, energi, mat det är inte religion, det är strategi.

Det jag vill ha som kvinna är i första hand en trygg förlossning. Jag har gjort snitt, jag har gjort vaginalt, jag har gjort epidural, jag har gjort dygn-av-värkar, jag har gjort för-snabbt-för-smärtstillande. Tro mig, rädsla och smärta tar man bäst udden av med professionellt bemötande och professionella metoder.  De naturtroll som vill vara hemma, kör på det, min lösning är inte bäst för alla, men sjukhusförlossningar är inte ett misslyckande som samhälle.

P-pillret har som inget annat befriat kvinnor, inte bara genom möjlighet till ansvarsfull familjeplanering och karriär utan också som sexuella varelser. Tack och lov. Sen kanske vi kan vara öppna för nya möjligheter. Nu, när det är gjort. Pillret passar inte alla. Det måste ju finnas sätt att slippa befruktning utan att byta kön på varelser. Ännu smartare lösningar.

27 april, 2010. Etiketter: . Samhälle, Uncategorized. Lämna en kommentar.