Terry Pratchett’s Vakter! Vakter!

Om du som läser detta ännu inte sett terry Pratchett’s Vakter! Vakter! på Saga-teatern i Södertälje så är det hög tid. Ikväll klockan 19.00, i morgon kl 14.00 och kl 19.00. Det är sista chansen.

Fatta vad stolt jag är. Jag har hela projektet sagt att jag nästa gång vill göra ett mindre projekt. Ett kram&kaos-kollektiv hellre än ett stort hierarkist projekt med ansvarsområden. 

Jag har också hävdat att jag är föreningstrött, att jag bara vill göra teater och lämna närvaro-listor och styrelsemöten till nån annan. Men kanske det kan vara värt det…

Men vilket slöseri, alla dessa begåvade människor måste ju fortsätta ihop, det är ett så skönt gäng.  Att sitta där i mörkret och se en skådespelare ta nästa steg, är en superkick.

Man får i alla fall mycket för pengarna. Tre timmar högklassig underhållning för en hundring, det är faktiskt hutlöst billigt.

16 april, 2010. Etiketter: . Teater, Uncategorized, Vakter. Lämna en kommentar.

Framtidens författande, del III

* Vad då för Iphone och Ipad? Finns det inte andra plattformer för detta? Monopol någon? Alla läsplattor? Alla minilaptops?

*Så okej, DaVinci-koden hade säkert varit lika spännande med bildlänkar, men det känns i allmänhet rätt skönt att bara läsa. Att få välja sin egen musik. Att fokusera på ett flöde av ord med sin egen inbyggda dramaturgi, att vila i sin egen föreställningsförmåga. Men jag ska inte vara en surkärring, det finns väl plats för flera varianter. Liksom var berättelse har en ideal hastighet och längd, så har den säkert ett idealt format också.

*Oj, vad jag skulle kunna göra med detta! Jag har alltid kännt mig som en oförlöst konstnär, utan medium. Jag kanske inte behöver vara bäst i världen på en konstform om jag är good-enough på ett helt gäng?

16 april, 2010. Etiketter: , , . böcker, pryl, Uncategorized. Lämna en kommentar.