Tacksam för människor

Så glad åt ett massa vänner just nu.

  • Åt snälla och mystiska nätvänner.
  • Åt ringa-upp-en-söndag-och-träffas-vänner.
  • Åt den-som-vågar-säga-emot-mig-vänner.
  • Åt hela-själen-över-en-pizza-vänner.
  • Åt nån-jag-vågar-säga-emot-vänner.
  • Åt springa-på-oplanerat-vänner.
  • Åt dem i samma livsituation, och den som är snäll nog att hålla god min när jag tjatar om min livssituation.
  • Åt vänner som är halva min ålder
  • Åt vänner som är dubbla min ålder
  • Åt ses varje varje dag i ett decennium vänner
  • Åt sågs för ett decennium sen vänner
  • Åt den som inte inte låtsas om att det var alltför länge sen jag ringde.
  • Åt såna som häller i mig te.
  • Åt såna med gemensamma intressen.
  • Åt såna som lyssnar fast de inte förstår
  • Åt såna som inte lyssnar men förstår ändå
  • Åt såna som formulerar sin tanke lite lite roligare för att de vet att jag gillar det.
  • Åt dem som har fel, men får det att funka.

Så mycket värme och omtanke och humor och kunskap. Bara så där.

Andra vänner.

15 mars, 2011. Uncategorized. Lämna en kommentar.

Positivt svar från pensionsmyndigheten!

Skrev om pensioner för ett tag sen.

Hej! Delningstalet beror på ålder och antaganden om framtida dödlighet. Livslängden är gemensamt beräknad för män och kvinnor.

Med vänlig hälsning

[Namn på Kundservice-personen borttaget: vilket är synd för det var ett vackert namn]

Kundservice

——————————————

Pensionsmyndigheten

Se där! Som man frågar får man svar; Heja pensionsmyndigheten!

Så onödigt att jag behövde bli upprörd över något som inte ens stämmer! *Skäms*

Men som sagt. Efterlevandeskydd eller pensionsförsäkring kan vara en bra grej om man tar ut tid med barn.

För det blir nog ändå inte särskilt fett att bli tant.

15 mars, 2011. Uncategorized. Lämna en kommentar.